onsdag den 1. december 2010

Forandring!

FRedag aften blev brugt paa cafe frikadellen til GOd mad. Naermest dansk mad og meget af den (dyr buffet). suppe, kartoffelsalat, floedekartofler, kartoffelmos, oksekoed, kylling, fantastisk salat, frugt salat og kage! Som at en god sommeraften derhjemme! - og spiste mad for mere end en dag! endda i hyggeligt selskab med andre volontoerer!

Loerdag blev brugt paa at pakke og rydde op i en masse ting. Min "lille bror" kom hjem fredag fra sin skole. Saa vi hyggede en del loerdag, har naesten ikke snakket med ham foer nu. Men vi spillede end del kort osv!

Pga. doedsfald i min storebrors familie skulle min mor bruge tiden der soendag. HVilket betoed at min lillebror og jeg blev sendt til skoleafslutning med andre fra byen paa en lille skole i Rakai. (hos nogle venner). Det var rigtig hyggeligt. DEr var igen dimmension og upper class. En masse interessant dans, og jeg var en af de fine gaester. Foerst parade gennem den bette by. Saa rigtig hyggelig dag!

Mandag morgen gik det til Kampala. Hen til vaertsfamilie. SOm er en pige paa 21 aar, veninde til en fra organisationen! Rigtig soed pige, der er social arbejder og arbejder for organisationer ogsaa frivillig da hun virkelig vil goere Uganda bedre - ingen tvivl om det. Hun foeler det som hendes pligt da andre har hjulpet hende (hun er foraeldre loes) og meget kristen. Virkelig kristen. Gud er skyld i hun lever i dag (mener hun). Men hun er rigtig glad, taler meget, mange venner, aaben, elsker musik og dans! Saa her er dejlig nok.

Tirsdag og idag har vaeret forvirrende dage paa projektet. Men tror saa smaat jeg begynder at blive bedre til det med babyer. Det kommer lidt efter lidt. Saa om ikke andet faar jeg meget erfaring med dem. Og arbejderne der er ganske rare, men stress naar alt for mange skriger paa samme tid. og 18 boern paa potte paa engang. OG de ligger paa raekke og venter paa at bades og klaedes paa. Heldigvis er der jo nok at goere, selvom det hele synes haabloes indimellem!

Saa humoeret er lidt op og ned. Men der er nok at se til, og om jeg bare sidder med en af babyerne og hygger - er jo ogsaa godt for dem med naervaerd! Saa vaelger at se det paa den maade! Skal ogsaa lige vaenne mig til de mange lyde, bil os, trafik og dyr mad i Kampala!

Men savner den danske jul! Mest fordi her intet snak om jul er endnu. Det er kun ca et par dage foer det begynder her!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar