fredag den 26. november 2010

fortsaettes

Eksamenerne blev afsluttet sidste uge, saa havde egentlig ikke saa meget at lave. Det var meningen boernene skulle vaere hjemme denne uge- hvilket jeg ikke mente kunne passe. Jeg havde lavet skema over mandag og tirsdag saa jeg ville have gymnastik med dem, og fikafvide de andre laere ogsaa ville lave noget. Det gjorde de ikke,mange elever kom slet ikke saa det hele var noget rod. Saa valgte ikke at tage timer tirsdag! Der var slet ikke noget der fungerede - Typisk! Men fik da hjulpet med lidt eksamens opgaver osv.

Men nu er jeg faerdig paa skolen.
Vi havde afslutning igaar. Det var en herlig dag,da vi endelig begyndte. Eleverne skulle komme kl 8 og foraeldre til elever der gaar frade mindste til primery school. Da de skulle holde dimmensfest. Vi startede kl 11. Da var der naesten elever nok til at vi kunne goere noget.

Jeg havde lavet en konkurrence med 3 af klasserne i nogle balance oevelser. Lidt trist at nogle var alt for faa. Men det gik. Som praemie til vinder klassen havde jeg koebt ris og pasta, og de 2 taber klasser ris. I forvejen var der paa skolen en konkurrence hvor en tredjedel fik ged - har nu ogsaa set saadan en blive slagtet! Heldigvis var derekstra pasta og ris - isaer pga. manglende elever,saa flere fik baade ris og pasta.Er ikke sikker paa alle har faaet pasta foer. Og de var vaeldig glade.

Foer frokosten skulle dimennesionen holdes. Der blev sunget og talt - ogsaa mig da Gud i foelge min mor havde fortalt hende at jeg skulle vaere aeres gaesten! Og jeg skulle saette huerne paa deres hoveder og sige noget. bl.a. God bless you. Men det lyder meget forkert saa fik ligepraecis lov til at aendre det til Bless your future!
Skulle ogsaa skaere kagen - ja kage. Koebt i dyre domme. (Og alt for sent jeg har opdaget bageriet i Masaka, kagerne der ser laekre ud.) Her bliver kage givet i meget meget smaa stykker!
De sang farvel sang til mig, hvilket var lidtsoergelig. Men rigtig soedt!!
Efter maden var der musik, dans og glade laerere og elever! Eleverne var endnu gladere da jeg dansede med dem! Saa sjovt.

De andre laerere dansede ikke med eleverne kun hinanden. Situationen blev ret pinlig da jeg skulle danse alene med en af de andre laerere,isaer fordi de bare siger dans! Og jeg kan virkelig ikke finde ud af det. Fik endda en troeje om hoften, hvilket skal afsloere om man vrikker godt nok med hoften- hvilket jeg ikke goer! Men proever!

Idag kom eleverne kun for at hente deres eksmaens resultater saa har naesten ikke lavet noget!

Vil bruge weekenden paa at goere klar til projekt paa mandag og bo ved ny vaetsfamilie!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar