lørdag den 29. januar 2011

Danmark - hjemme!

Det er nu godt en uge siden jeg kom hjem.

På en måde var det sørgeligt at sige farvel, men skønt at skulle se dem her hjemme igen.
Da jeg kom til Uganda tig jeg straks videre til Bukunda for at besøge min værtsfamilie fra skole projektet. Det var nogle hyggelige dage, hvor begge mine "brødre" var hjemme. Fik sagt farvel til et par lærere og andre fra byen! Dog forstår de ikke hvad farvel betyder. Dr er helt sikre på jeg kommer igen, hvilket jeg meget sikkert ikke gør! Sidste aften blev afsluttet med god middag som bl.a. Bestod af en høne min " bedstefar" gav mig.

Tilbragte så før hjemrejsedagen et par dage i Kampala. Her boede jeg hos den samme pige som da jeg arbejdede på børnehjemmet, hvilket var okay hygeligt. Hun mener også jeg kommet tilbage. Nød bare dagene med god mad og købe de sidste suveniers. Besøgte igen børnehjemmet hvor nogle af mødrene var overraskende glade for at se mig - meget rart at de faktisk huskede mig og blev glade. Så god afsked!

Det var mit Uganda eventyr.
Alt i alt vil jeg kun anbefale andre af gøre noget lignende! Det har været utrolig lærerigt og trods dårlige oplevelser og hårde perioder har det været deg hele værd! Meget af det er svært at få på andre måder. Min generelle forståelse eller viden om mangel på samme er blevet langt bedre - og det kan helt klart bruges i mange andre sammenhænge i livet!

2 kommentarer:

  1. Hej
    Jeg har tænkt på at rejse med ICYE til Tanzania. Jeg læste lige din blog og så at du havde haft nogle dårlige oplevelser. Er det noget der har med selve organisationen at gøre, eller mere personligt? Og ville du anbefale nogen at rejse gennem ICYE?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er ikke hver dag jeg ser herinde og svarer derfor ret sent.
      ICYE - Danmark har været hjælpsom og støttende. Det var jo UVP (Uganda volunteer for peace) der overtog mig da jeg kom dertil. De har klart fokus på det lange program - og ja Afrika er nu engang Afrika, det kører ikke på skinner! Så en god blanding af UVP og kulturchok. Så kan sagtens anbefale ICYE - og særligt de lange programmer er bedre tilrettelagt.

      Slet