lørdag den 25. september 2010

2 uger!

Tiden gaar egentlig hurtigt, men foeler jeg har vaeret her mere end 2 uger.

Alle har taget godt imod mig.

Jeg har nu 10 lektioner a 40 min ugentlig i gymnastik, hvilket giver en del sved i denne varme! + diverse udfordringer da det er udendoers og de mindste ikke forstar mig saa hjaelp - modtager gerne gode ideer til lege osv. Men nemme, ikke paa jorden eller plads kravene! Problemet er ogsaa de vil lege med mig og ikke hinanden, men haaber det bliver bedre.

Indtil for en time siden var jeg meget skeptisk overfor organisationen her. Men det vidste sig at en af dem ville besoege mig paa skolen i dag og ikke har kunnet faa fat paa mig i loebet af ugen. Men har lige talt med ham her i Masaka, hvor jeg er for at faa internet!
Problemet er at skolen lukker fra 3. dec til februar, hvor jeg skal arbejde indtil foerst i januar. Saa det viser sig at medmindre de finder noget arbejde til mig i landsbyen, hvilket de er ihaerdige efter, da de vil beholde mig. Saa skal jeg arbejde et helt andet sted den sidste maaned. Hvilket baade er godt og skidt. Men altid noget de vil beholde mig!

Men irriterende at saadan noget ikke er planlagt og i orden foer jeg selv kommer og goer dem opmaerksom paa det.

Har nu ogsaa hilst paa de naermeste naboer, som er meget rare. Bl.a. en meget snaksaglig gammel mand som rigtig gerne vil tale engelsk. -Har boet i London.

Men det gaar fint og udover gymnastik timerne har jeg lidt matematik i en klasse. Saa vi hygger saa fint med noget algebra for tiden!

Det er lidt trist for jeg foeler ikke jeg kan goere nogen stor forskel paa skolen, andet en at vaere der, og faar da ogsaa afvide af boernes foraeldre at de elsker mig. Men som jeg ser det er det mest penge de mangler - laerene er udemaekede. Kan ikke selv goere det bedre med deres midler. Som ingen boeger.

Laante nogle danske boeger paa amabassen og er allerede faerdig med den foerste. Den var rigtig god. Og det er dejligt med noget dansk laesning. Selvom jeg er rigtig daarlig til engelsk er jeg faktisk begyndt at taenke lidt engelsk, da jeg i min dagbog kom til at slaa over i engelsk. Var selv meget overrasket og halv chokeret. Men saadan kan det gaa..

Savner Danmark men er ved godt mod her nede i varmen - og der bliver kun vaere.
Har dog probelemer med at jeg paa ingen maade kan vaske mit toej rent, alt er allerede beskidt - selv nyvasket! Men ellers er jeg ved at vaenne mig til edderkopperne og firbenene som endelig skal blive indenfor. Det roerer mig faktisk ikke rigtig mere. Kun dyerene i mit "skrivebord" paa skolen hvor jeg spiser, da de hurtig er paa tallekener og papierer. Men eller okay.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar