lørdag den 18. september 2010

Tden gaar hurtigt!

Jeg sidder i Kampala paa endnu et daarlgt nternet sted!

Men jeg har det godt. Er ved at vaenne mig til forholdene, men det tog lidt tid. Traetheden har vaeret over mig paa det sdste. Heldigvis er min 'mor' meget soed.
Det gaar fnt paa skolen. Jeg har faet alle idraets tmer. Hvlket er svaert udendoers da man skal tage forbehold for vejret, og ingen musik + sproget. Saa det er ikke nemt. Men meget sjovt! Bare svaert  laengden!
Har ogsaa undervist i matematik en enkelt gang - men ikke sidste gang.
Det begynder at foelses som hverdag. Men hvor er det sjovt med de kulturelle forskelle.
Har mange spaendene samtaler med min mor. Som aldrg forstaar naar jeg kke kender deres mad eller planter. Naar hun kke engang troede vi havde graes, koer, grise og at folk boede udenfor byerne!!
Hun vl ogsaa rigtg gerne have mg til at bage. Men det er svaert at skaffe andet end en slag koed her. Saa naar v skall spise og jeg undrende kke forstaar hvad de siger er det ford de kalder det koed eller fisk- og jeg vil have en grundigere beskrvelse. De forstaar bare ikke at vores koer er en anden slags end deres ogsaa grisene for ikke at tale om traer.
Derudover vil de fede mig op. Hvlket jeg bestemt ikke vil - og maden er ikke vldt indbydende eller inspirerende. For ikke at fortaelle om de smaa fisk jeg fik serveret den anden dag. Hele smaa fisk med hoved og oejne - spiste dem ikke!!
Men har det sjovt hernede. Men er er traet af at de ville finde en ugandsk mand til mig og at alle maendene vil gftes med mig - LAD MIG VAERE. Men tror ikke det lykkedes. HEldgvis hjaelper det naar de fnder ud af jeg har Kenneth.

DAnmark i er savnet - men jeg har det godt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar