søndag den 19. september 2010

Endelig okay internet!!

Det er lykkes mig at finde noget godt internet (ift til det andet)
\Har det godt i Kampala. HAr i dag vaeret paa UGanda Museum i haab om at blive klogere paa deres land. Men har aldrig vaeret et saa daarligt sted. Blev paa ingen maade klogere. Jeg ved jo godt at vi stammer fra aberne, Saa det var skuffende. Isaer fordi jeg er for naerig til en tawa eller boda boda og i den her varme har jeg faaet mig et par vabler i min ellers herlige ecco sandaler.

Desvaerre har alle turistbeauruer osv lukket loerdag og soendag!! Hvilket var en af aarsagerne til jeg er her! Saa faar ekstra travlt i morgen. Isaer fordi ingen bogbutikker -udover de religioese (som der er flest af) Er de andre lukket i dag! Og vil have mig en god roman at laese men haaber paa jeg kan finde en paa dansk paa ambassaden i morgen.

Mit hotel er fint og rent. De er ganske flinke. Men varmt vand er to straaler eller skal det vaere koldt for at man kan faa et bad. Det goer ikke saa meget i den her varme! Men brusehovedet som jo ser saa bad agtig ud virker ikke. Saa maa bade i hanen under. Hvilket jo er en klar forbedring i lys fremfor moerke og en spand lunken vand! Saa forsoeger at vaske mit haar.

Er ved at faa spat af alle maendene her. De vil giftes med mig naesten med det samme. Alle tiggere forventer penge af mig! og alle tror jeg skal med taxa eller boda boda. Men proever at minimere mine udgifter der og koeber i stedet noget godt mad. For det er rarest at se byen gaaende. Men i de fine kvarterer foelser jeg mig bedre hjemme, da ingen forventer penge af mig. Da de nok har flere end mig!
Tror det er foerste gang jeg har trang til fastfood godt mad - skal bare have alt andet end lokal mad. Ja, og saa er der ikke meget at vaelge imellem hvis det ogsaa skal smage lidt hjemligt og ikke kinesisk!

Men er ellers ved godt mod. Dog savner jeg stadig DAnmark utrolig meget - saa haaber snart paa at moede nogle andre voluntoerer da ingen forstaar mig her. Og ca. den eneste jeg snakker med er "min mor".

1 kommentar:

  1. Hej Gry.
    Det er rigtig dejlig med denne blog, så vi kan følge lidt med. Det lyder spændende det hele.
    Knus Marianne.

    SvarSlet