lørdag den 11. september 2010

WOW!

maa sige nu er jeg her!!

2 introdage er kun en overdrivelse. Foerste dag maatte jeg hvile, og det eneste der var nyt var den lokale mad. Naeste dag fik jeg 1,5 times undervisning i luganda, hvilket ikke er meget!! For det er det sprog alle taler og jeg forstaar ingenting. Det er meget svaert at udtale! Men jeg proever.
Efter sprogundervisningen torsdag kom jeg hent itl organisationens kontor. Hvor det praktiske blev ordnet, jeg blev der hentet af Pascal (min bror). Efter en lille tur med boda (motorcykel) gennem Kampala og saa en meget land bustur videre naede vi hen til mit hjem de naeste 4 maaneder! Det var naesten moerkt saa saa enegentlig foerst stedet naeste dag.
Det var et chok at komme hen til vaertsfamilien, som dog er rigtig flinke! Har da mit eget vaerlse. Men toilet er i et skur udenfor med et hul i orden. VI har kun 2 stole til 4 mennesker og 1 baby. Ingen stroem. Mit bad er i 1 spand vand, og haarvask kender de ikke til, men lidt alternativ haarvask blev det til idag - skoent! Selvom jeg ikke bor fattigt.
Boernene er meget interesseret  i at vaere sammen med mig! Men twister er for konliceret. Har endnu ikke set deres undervisning, da de havde helligdag i gaar.
Men jeg har det godt og de er flinke. Men har mange sprogproblemer! Baade engelsk og luganda! Men haaber det kommer til at gaa. Selvom jeg har taenkt et par gange hvad jeg laver her.

For at komme til internet jeg er noedt til at tage bus eller taxa, saa det bliver nok ikke saa ofte. Men har faaet mig et ugandisk SIM-kort nu!

Haaber i har det godt i Danmark! Kunne skrive meget meget mere!
Men min "mor" som er direktoer paa skolen venter paa mig!

1 kommentar:

  1. Det lyder såå spændende :)
    Jeg glæder mig til at hører alt når du kommer hjem.. Håber det hele går med sprogproblemerne, bare giv det tid ..
    Keep up the good work girl! :)

    Hilsen Jeanette

    SvarSlet